گوشی‌های سامسونگ در کدام کشورها تولید می‌شوند؟

  • خانه
  • Blog
  • گوشی‌های سامسونگ در کدام کشورها تولید می‌شوند؟
Shape Image One
Shape Image One
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
گوشی‌های سامسونگ در کدام کشورها تولید می‌شوند؟

سامسونگ چندین کارخانه در سراسر جهان دارد. در این مقاله‌ می‌خواهیم ببینیم که گوشی‌های گلکسی سامسونگ در کدام کشور‌ها ساخته می‌شوند و آیا تفاوتی بین کشور‌های سازنده وجود دارد یا خیر.

سامسونگ بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان است. داده‌های منتشرشده نشان می‌دهد که این شرکت در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۳۰۰ میلیون دستگاه فروخته است. همان‌طور که احتمالا تصور می‌کنید، شبکه‌ی عظیم تولید برای جریان‌یافتن یک‌چهارم میلیارد دستگاه در سال مورد نیاز است.

سامسونگ کارخانه‌های زیادی در کشور‌های مختلف سراسر جهان دارد. بااین‌وجود، واقعا فرقی نمی‌کند که گوشی‌های سامسونگ در چه کشوری ساخته می‌شوند؛ زیرا غول کره‌ای یک استاندارد کیفیت واحدی را در تمام کارخانه‌های خود حفظ می‌کند. حال سؤال این است که گوشی‌های گلکسی سامسونگ کجا ساخته می‌شوند؟

چین

شاید فکر کنید که اکثر گوشی‌های گلکسی سامسونگ در چین تولید می‌شوند. چین قطب تولید جهانی است و اپل نیز بخش عمده‌ای از آیفون‌های خود را در این کشور تولید می‌کند. ناگفته نماند که اکنون تولید‌کننده‌های چینی سلطه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند را در دست دارند.

سامسونگ درواقع آخرین کارخانه‌ی گوشی‌های هوشمندش را سال جاری میلادی (۲۰۲۱) در چین تعطیل کرد. از سال ۲۰۱۹، این شرکت هیچ گوشی در چین نمی‌سازد. غول کره‌ای قبلا دو کارخانه در چین داشت؛ اما از آنجایی که سهم بازار آن در این کشور به زیر یک درصد رسید، مجبور به کاهش تولید شد. دیگر برای سامسونگ تولید گوشی در چین منطقی نیست. به‌همین دلیل درحال‌حاضر این کار را متوقف کرده است.

ویتنام

مرکز تولید گوشی‌های سامسونگ در استان تای نگوین ویتنام واقع شده است و دو کارخانه درحال تولید گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی هستند. این شرکت درحال افزودن یک کارخانه‌ی دیگر برای افزایش تولید در ویتانم است. کارخانه‌های موجود در سال، ۱۲۰ میلیون دستگاه تولید می‌کنند. بیشتر دستگاه‌های عرضه شده در جهان ازجمله بازار‌هایی مانند آمریکای شمالی و اروپا از ویتنام تأمین می‌شود.

هند

 

هند نه‌تنها بزرگ‌ترین کارخانه‌ی موبایل سامسونگ را دارد، بلکه براساس ظرفیت تولید، بزرگ‌ترین واحد تولید گوشی در جهان است. سامسونگ در سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بود که ۶۲۰ میلیون دلار برای دوبرابر کردن تولید گوشی‌های هوشمند در هند سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این کارخانه سال ۲۰۱۸ در شهر نویدا در ایالت اوتار پرادش هند افتتاح شد. درحال‌حاضر ظرفیت تولید این کارخانه، ۱۲۰ میلیون دستگاه در سال است.

بخش عمده‌ای از عرضه به بازار هند اختصاص دارد؛ زیرا یکی از پرسودترین بازار‌ گوشی‌های هوشمند برای سامسونگ است. باتوجه به مالیات‌های وارداتی در هند، سامسونگ به تولید داخلی نیاز دارد تا بتواند به‌طور مؤثر در بخش قیمت به رقابت با سایر تولید‌کنندگان بپردازد. این شرکت گوشی‌های سری گلکسی M و گلکسی A را در هند تولید می‌کند. بااین‌وجود، احتمال دارد که سامسونگ گوشی‌های هوشمند ساخت هند را به‌بازارهای اروپا، آفریقا و غرب آسیا عرضه کند.

کره جنوبی

 

سامسونگ امکانات تولیدی را در کشور خود، کره جنوبی راه‌اندازه کرده است. افزون‌براین، بیشتر قطعاتی که از شرکت‌های زیر‌مجموعه‌ی خود تهیه می‌کند، درآنجا ساخته می‌شوند. بااین‌حال، کارخانه‌‌ی تولید گوشی‌های هوشمند سامسونگ در کره جنوبی کم‌تر از ۱۰ درصد محموله‌های جهانی را تشکیل می‌دهد. واحد‌های تولید‌شده در درجه اول برای بازار محلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برزیل

 

سامسونگ یک کارخانه‌ی بزرگ تولیدی در برزیل دارد که در سال ۱۹۹۹ راه‌اندازی شد. بیش از ۶ هزار کارگر در این کارخانه مشغول به‌کار هستند که سامسونگ از آنجا گوشی‌های هوشمند خود را به سراسر آمریکای لاتین عرضه می‌کند. با توجه به اینکه برزیل، مالیات وارداتی بالایی نیز دارد، تولید داخلی به سامسونگ اجازه می‌دهد تا محصولات خود را در این کشور با قیمت رقابتی عرضه کند.

اندونزی

 

اندونزی نیز کشوری است که در آن گوشی‌های سامسونگ تولید می‌شوند. این کارخانه در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد و ظرفیت تولید حدود ۸۰۰ هزار دستگاه را در سال دارد. رقم نام برده‌شده برای پاسخگویی به تقاضای محلی کافی است.

اولویت‌های تولید گوشی‌های سامسونگ در حال تغییر هستند

بازار گوشی‌های هوشمند در دهه‌ی گذشته دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است. تولیدکنندگان چینی گوشی‌های هوشمند باقدرت در تمام بخش‌های بازار درحال رقابت هستند و سامسونگ مجبور است خود را با فشار‌های زیاد و محدودیت‌ها سازگار کند. همین موضوع منجربه تغییر در اولویت‌های تولید این شرکت شده است.

سامسونگ اولین گوشی ODM خود، گلکسی A6s را در سال ۲۰۱۹ عرضه کرد. این دستگاه توسط شرکت دیگری برای بازار چین تولید شد.

عرضه‌ی گوشی‌ ODM به سامسونگ اجازه داد تا حاشیه‌ی سود خود را در دستگاه‌های اقتصادی بهبود ببخشد. اکنون انتظار می‌رود که غول کره‌ای در آینده‌ای نزدیک، ۶۰ میلیون گوشی هوشمند ODM را به‌بازار‌های سراسر جهان عرضه کند.

تغییر بزرگ، یعنی عرضه‌ی دستگاه‌های ODM‌ بدین معنی است که سامسونگ از تمام ظرفیت تولید موجود در کارخانه‌های خود استفاده نخواهد کرد؛ مگراینکه به‌طور کلی ارسال محموله‌ها برای بازار گوشی‌های هوشمند افزایش پیدا کند و بتواند سهم بازار خود را افزایش دهد.

گوشی‌های اورجینال سامسونگ کجا تولید می‌شوند؟

تصورات غلطی درباره‌ی وجود گوشی‌های «اورجینال» سامسونگ براساس کشور سازنده وجود دارد. به‌بیان ساده، تمام گوشی‌های سامسونگ که در کارخانه‌های خود شرکت یا شرکای ODM ساخته می‌شوند، «اورجینال» هستند و فرقی نمی‌کند که کارخانه در کره جنوبی باشد یا برزیل. به‌عبارت دیگر، گوشی هوشمند ساخته شده در کارخانه‌ی مستقر در ویتانم بهتر از گوشی ساخت اندونزی نیست.

کارخانه‌ها فقط دستگاه‌ها را مونتاژ می‌کنند و تمام قطعات، فرایندهای تولید و کیفیت یکسانی دارند. نیاز نیست نگران باشید که آیا گوشی سامسونگ شما براساس کشور سازنده، اصل است یا خیر. مگر اینکه موردی واضح دیده شود؛ مثلا در پشت بدنه نام «Samsung» به‌صورت «Samsang» یا چیز دیگری نوشته شده باشد که این موضوع به‌طور کل بحث دیگری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *