چگونه در بازی‌های آنلاین امنیت خود را حفظ کنیم؟

  • خانه
  • Blog
  • چگونه در بازی‌های آنلاین امنیت خود را حفظ کنیم؟
Shape Image One
Shape Image One
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
چگونه در بازی‌های آنلاین امنیت خود را حفظ کنیم؟

بسیاری از افراد در سراسر جهان بازی‌های آنلاین انجام می‌دهند و اگرچه این بازی‌ها لحظات خوشی را برایمان به ارمغان می‌آورند، اما بی‌خطر هم نیستند. هکرها از روش‌های مختلفی برای ورود به کامپیوتر گیمرها استفاده می‌کنند، البته می‌توانید با چندین اقدام ساده، مانع از چنین کاری شوید. بنابراین می‌خواهیم نحوه حفظ امنیت در بازی‌های آنلاین را به شما آموزش دهیم.

از فایروال استفاده کنید

اولین قدم برای محافظت از خودتان در برابر تهدیدات آنلاین در هنگام انجام بازی‌های آنلاین، فعالسازی فایروال (Firewall) روی سیستم‌تان است.

اگر در هنگام انجام بازی‌های آنلاین با مشکل ارتباطی مواجه شوید، این احتمال وجود دارد که از شما خواسته شود فایروال را بطور کامل غیرفعال کنید. اما بجای چنین کاری، بهتر است فایروال را فعال نگه دارید تا فقط اجازه عبور بازی را از فایروال بدهید.

با این رویکرد، اینترنت بدون محدودیت به بازی ویدیویی دسترسی پیدا می‌کند، اما امنیت سایر بخش‌های سیستم‌تان در برابر تهدیدات احتمالی حفظ می‌شود.

نحوه اجازه دادن به برنامه برای عبور از فایروال

  • روی دکمه استارت کلیک کرده و به تنظیمات بروید.
  • در بخش تنظیمات، گزینه Update & Security را انتخاب کنید.
  • در ادامه گزینه Windows Security را انتخاب کنید.
  • زیر بخش Protection، روی گزینه Firewall & network protection کلیک کنید.
  • روی گزینه Allow an app کلیک کنید.
  • در پنجره بعدی، ابتدا گزینه Change Settings را انتخاب کنید. برای انجام اینکار به دسترسی ادمین نیاز دارید.
  • حالا روی گزینه Allow another app کلیک کنید.
  • بازی ویدیوی و کلاینت مرتبط را از لیست انتخاب کنید. اگر آن‌ها در این فهرست وجود ندارند، روی گزینه Browse کلیک کرده و بازی را پیدا کنید.
  • در پایان روی گزینه OK کلیک کنید.

پس از اینکار، در حالی که فایروال ویندوز از سیستم‌تان محافظت می‌کند، بازی آنلاین هم عملکردش را حفظ می‌کند.

روتر خود را بطور مناسب پیکربندی کنید

اگر روتر به درستی پیکربندی شده باشد، تجربه بازی آنلاین مناسبی خواهید داشت. با این حال، روتر چندین ویژگی امنیتی دارد که شما را از دست تهدیدات آنلاین در امان نگه می‌دارد که شامل فایروال و رمزگذاری شبکه وای فای می‌شود.

پس از یک تحقیق ابتدایی، شاید این فکر به ذهن‌تان برسد که این قابلیت‌های امنیتی تاثیر مخربی روی تجربه بازی‌های آنلاین دارند، اما چنین چیزی درست نیست. بنابراین به بهانه دستیابی به تجربه بازی آنلاین بهتر، ویژگی‌های امنیتی روتر را غیرفعال نکنید.

این احتمال وجود دارد که فایروال و سایر ویژگی‌های امنیتی روتر شما غیرفعال باشد، بنابراین دوباره آن‌ها را بررسی کنید تا در اینصورت، فعال شوند.

برای فعالسازی ویژگی‌های امنیتی روتر خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرورگر اینترنت را باز کرده و آدرس آی‌پی روتر خود را درون نوار آدرس تایپ کنید و کلید Enter را بزنید. معمولا آدرس آی‌پی روتر با ۱۹۲.۱۶۸ شروع می‌شود. با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید آدرس آی‌پی دقیق خود را پیدا کنید.
  • در صفحه ورود روتر، اطلاعات را وارد کنید.
  • به بخش Security در صفحه روتر بروید و از روشن بودن فایروال مطمئن شوید. در این صفحه ویژگی‌های امنیتی دیگری هم وجود دارند که باید فعال باقی بمانند.
  • اگر روتر شما گزینه‌ای برای تنظیم سطح امنیت فایروال دارد، گزینه میانی را انتخاب کنید تا علاوه بر حفظ امنیت، محدودیت زیادی برایتان درنظر نگیرد.

اسکرین شات بالا مربوط به روتر TP-Link می‌شود، با این حال روش آن در روترهای دیگر هم مشابه است.

از برنامه‌های تقلب استفاده نکنید

همه ما دوست داریم در بازی‌ها برنده باشیم و همین حس برخی مواقع باعث می‌شود به سراغ تقلب کردن برویم و حالت‌های مختلفی مانند تیرهای نامحدود را تجربه کنیم. اما این رویکرد می‌تواند برایمان دردساز شود چرا که بسیاری از برنامه‌های تقلب در بازی‌ها، حاوی بدافزار هستند و از شما می‌خواهند در هنگام نصب، آنتی ویروس سیستم‌تان را غیرفعال کنید.

بنابراین با دانلود چنین اپ‌هایی نه تنها روی تجربه بازی دیگر گیمرها تاثیر منفی می‌گذارید، بلکه امنیت خودتان را هم در معرض خطر قرار می‌دهید. هکرها از این برنامه‌ها برای سرقت اطلاعات مهم و حساس مانند اطلاعات کارت اعتباری و پسوردها استفاده می‌کنند و حتی برخی مواقع بدون اطلاع شما، از سیستم‌تان برای استخراج رمزارزها استفاده می‌کنند.

برخی مواقع هکرها با همین برنامه‌ها، سیستم‌تان را قفل می‌کنند و برای بازگرداندن آن‌ها، از شما درخواست پول می‌کنند. در کنار تمام این موارد، استفاده از برنامه‌های تقلب در بازی می‌تواند باعث محرومیت دائمی‌تان از اجرای بازی هم شود. بنابراین استفاده از برنامه‌های تقلب، می‌تواند دردسرهای زیادی برایتان به همراه داشته باشد.

اطلاعات شخصی‌تان را لو ندهید

تمام بازی‌های آنلاین نیاز به تگ گیمر دارند تا سایر گیمرها بتوانند شما را شناسایی کنند. مطمئن شوید که این تگ، حاوی اطلاعات شخصی‌تان مثل نام‌تان، ایمیل‎‌تان یا موقعیت‌تان نباشد. تنظیمات حریم خصوصی روی کلاینت بازی‌های ویدیویی مانند استیم را بررسی کنید تا از داده‌هایی که در اختیار دیگران قرار می‌گیرند، مطمئن شوید.

هرگونه اطلاعات شخصی می‌تواند برایتان دردسرساز شود و از آن‌ها برای هدف قرار دادن شما استفاده شود. حتی آدرس ایمیل هم می‌تواند برای ارسال پیام‌های اسپم و دستیابی به پسوردتان استفاده شود.

علاوه بر این، برای پذیرفتن پیشنهاد دوستی افراد ناشناس هم رویکرد محتاطانه‌ای در پیش بگیرید، مخصوصا اگر چنین فردی را تا به امروز در سرور ندیده‌اید.

از حالت گیمینگ در آنتی ویروس استفاده کنید

برخی مواقع آنتی ویروس می‌تواند روی تجربه بازی‌های آنلاین تاثیر منفی داشته باشد. البته در کنار محدودیت‌های سختگیرانه، آنتی ویروس‌ها منابع زیادی هم از سیستم‌تان مصرف می‌کنند. با این حال، بسیاری از این نرم افزارها از حالت گیمینگ هم بهره می‌برند.

حالت گیمینگ در آنتی ویروس اسکن ویروس در پس زمینه را متوقف می‌کند و همچنین نوتیفیکیشن‌ها بی‌صدا می‌شوند تا تجربه بازی بدون مزاحمتی داشته باشید. اگر در هنگام اجرای بازی از سمت آنتی ویروس دچار مشکلی شدید، بجای اینکه آن را غیرفعال کنید، از حالت گیمینگ استفاده کنید.

برخی آنتی ویروس‌ها از تقویت‌کننده بازی بهره می‌برند و فایل‌های اضافه را هم پاک می‌کنند تا در هنگام بازی کردن، تجربه بهتری در اختیارتان قرار بگیرد.

با چند قدم بالا می‌توانید امنیت خود را در هنگام اجرای بازی‌های آنلاین حفظ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *